EKONOMIKA / Bydlení

Hostů v tuzemských hotelích přibývá a jsou stále náročnější
 
Autor / zdroj foto: triant.cz

Počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních se ve druhém čtvrtletí 2016 meziročně zvýšil o 3,1 %. Návštěvnost tak nepřetržitě roste již třetím rokem. Turisté v Česku jsou také čím dál náročnější a vyhledávají komfortnější ubytování. Návštěvnost hotelů se v meziročním srovnání zvýšila o 4,1 %. Vyplývá to z nejnovějších dat Českého statistického úřadu (ČSÚ).

„Celkový počet přenocování hostů v hromadných ubytovacích zařízeních dosáhl ve 2. čtvrtletí roku 2016 celkem 11,6 milionu nocí, což bylo o 1,0 % více než ve stejném období předchozího roku,“ uvedla Marie Boušková z ČSÚ s tím, že počet hostů v hotelích se meziročně zvýšil o 385 138. Z hlediska státního občanství k nám míří nejvíce turistů ze sousedního Německa. Němci tvořili pětinu zahraniční klientely ve sledovaných ubytovacích zařízeních (487 tisíc příjezdů). V porovnání se stejným obdobím minulého roku se jejich počet zvýšil o 1,6 %. Druhou nejpočetnější skupinu tvořili ve 2. čtvrtletí 2016 návštěvníci ze Slovenska (168 tisíc) s meziročním zvýšením o 11,2 %. Na třetím místě se umístili hosté z USA (154 tisíc příjezdů, meziroční pokles o 1,8 %).

Hodnocení hotelů podle jednotného evropského metru obsahuje téměř 300 položek

Turisté jsou čím dál náročnější a především ti z Asie vyhledávají luxusnější způsoby ubytování. Od roku 2010 klasifikuje Asociace hotelů a restaurací ubytovací zařízení podle společného evropského systému, který zaštiťuje Hotelstars Union. Hostům nabízí garanci stejné vybavenosti a struktury služeb v 16 evropských zemích. Hotelová klasifikace je založena na celkem 270 kritériích a pro dosažení požadovaného počtu bodů musí hoteliér splnit kombinaci minimálních kritérií v každé z kategorií a dále i kritéria volitelná. Týká se to například minimálního počtu pokojů, jejich minimální výměry a vybavení či služeb poskytovaných hostům. Pětihvězdičková zařízení musí mít například službu prádelny, nosiče zavazadel a non-stop room servis.

Hoteliéři investují do luxusního vybavení

Rostoucí poptávku registrují i dodavatelé luxusního vybavení, jako je nábytek do pokojů a restaurací. „Majitelé hotelů chtějí originalitu, luxus a nezřídka požadují, aby byl nábytek vypracován v určitém stylu, který ve svých zařízeních vyznávají,“ vysvětlil Ondřej Horák ze společnosti Triant, která se výrobou luxusního nábytku zabývá a vybavila například interiéry známého karlovarského hotelu Pupp nebo hotelu Radisson Blue v Praze. Do hotelů vyšších kategorií se přitom dodává téměř výhradně dýhovaný nábytek. „Dýha totiž umožňuje kromě použití laků s vysokým leskem vytvářet různé designové obrazce. Každý kus je pak originál, a přitom zachovává stylově jednotný vzhled, což právě luxusní hotely požadují,“ dodal Horák s tím, že za poslední rok registrují rostoucí poptávku právě po luxusních stolech, postelích nebo židlích. Podle údajů ČSÚ se jen za poslední tři roky počet čtyřhvězdičkových hotelů u nás zvýšil o 62 na 601. U pětihvězdičkových zařízení došlo k nárůstu z 56 na 58 hotelů.

Autor / zdroj: PR

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.